Essie Bangle Jangle

Mer liknaglar, här med Essie Bangle Jangle från vinterkollektionen Cocktail Bling. Det tog ett tag innan jag kom på vilket av mina andra lack det påminner om, men sedan kom jag på det – IsaDora Ashes to Ashes som kom nån gång förra året tror jag. Bangle Jangle är lite ljusare och ”lättare” i färgen på något sätt – Ashes to Ashes är mer kompakt, mer opakt.

Swatch Essie Cocktail Bling: Bangle Jangle

Swatch Essie Cocktail Bling: Bangle Jangle

Swatch Essie Cocktail Bling: Bangle Jangle

Jag har någon slags hangup på såna här ljusa matta pasteller just nu och det känns som att jag blir alldeles förtjust i varenda ett av de lack jag testar i den färgkategorin. Vilket också gäller Bangle Jangle.

Lackegenskaperna är ypperliga – det känns som att jag får äta upp att jag klagat på Essies formula… Bangle Jangle är otroligt lättlackat och med två lager får man en jämn täckning och felfri, högblank, yta. Att den ser lite halvmatt ut på mina bilder beror på att jag hade oljat naglarna strax innan jag fotade – my mistake.

2 reaktioner på ”Essie Bangle Jangle

Vad tycker du?

