Nexxus Canopy Thermal Protection

Nexxus Canopy Thermal Protection värmeskyddande sprayVärmeskyddande spray är något som går åt hemma hos mig. Även om jag inte fönar eller plattar håret dagligen så är jag noga med att använda värmeskydd när jag väl gör det eftersom värmestyling sliter en hel del på håret. Just nu funderar jag dessutom på att spara ut mitt hår, och då behöver jag ta hand om det extra mycket för att det ska vara friskt och starkt trots att jag inte klipper mig på samma sätt som jag gjort när jag haft kort.

Canopy Thermal Protection ingår i en serie organiska produkter, Phyto Organics, från Nexxus. Det är en pumpspray med lätt blommig doft som innehåller både värme- och UV-skydd, samt protein från quinoa som har en stärkande effekt på håret. Jag sprayar den i fuktigt hår och stylar sedan håret som vanligt. Canopy är dryg och gör inte håret varken strävt eller mjukt. Att sprayen inte har någon annan stylingeffekt tycker jag är något positivt – då kan jag använda de produkter jag tycker om i övrigt för att styla håret som jag vill.

Nexxus produkter är miljömärkta och man lägger stor vikt vid hur innehållet påverkar både hår och miljö. Produkterna testas inte på djur.

Det är väldigt svårt att uttala sig om egenskaperna hos en produkt av den här typen tycker jag. Skador på håret orsakat av värme och UV-strålar uppstår ju över tid och är därför i sig också svårt att upptäcka. Men det jag kan säga är att jag tycker om att använda Canopy – mitt hår känns friskt, det känns som att håret mår bra. Jag gillar också att sprayen inte överlappar mina andra stylingprodukter i funktion (t ex inte ger märkbar stadga) eftersom jag kanske inte alltid vill ha det – jag kan använda Canopy och föna håret och få ett hår som känns helt naturligt mjukt.

Jag har fått produkten som pressprov.

Vad tycker du?

