Layering med Chateau Grey och hologlitter

Det kommer att bli mycket naglar nu framöver – jag har massor med otestade lack som jag är sugen på att prova!

Här har jag lagt ett glitterlack, Viva la Diva #72, över IsaDora Chateau Grey som jag visade ensamt igår. Glitterlacket har en ofärgad bas och ett finkornigt holografiskt silverglitter. Det är inte ensamt täckande men innehåller förhållandevis mycket glitter tycker jag. Här drog jag på med två lager för att få den där gnistrande hologlittereffekten:

Swatch IsaDora Chateau Grey och Viva la Diva 72

Swatch IsaDora Chateau Grey och Viva la Diva 72

Swatch IsaDora Chateau Grey och Viva la Diva 72

Lite knottrig känns ytan med två lager, så jag har lagt ett lager Seche Vite ovanpå vilket tog bort det mesta av ojämnheterna. Nr. 72 är ett väldigt användbart hologlitterlack tycker jag – det är klassiskt silverholo och funkar till layering i kombination med många olika lack.

Jag har lite svårt att veta om jag ska klassa det här lacket som ett glitterlack eller ett hololack? Eller är hologlitter kanske en helt egen typ av lack?

5 reaktioner på ”Layering med Chateau Grey och hologlitter

  1. Cactus: Tack! Jag gillade faktiskt att det inte var mer packat med glitter än så, jag tycker det är fint med bara ett lager sånt här ovanpå ett annat lack. Däremot skulle de gärna kunna ha ett till hologlitterlack med jättemycket glitter i, så man inte behöver dra på så många lager om man vill ha massvis med glitter 🙂

    Kerstin: Tack! 🙂

Vad tycker du?

