Kicks Nailpolish Terracotta Dust

Terracotta Dust är ett rödbrunt skimmerlack, en elegant och ganska diskret höstig färg, inte jättespännande kanske men ändå fin och väldigt bärbar tycker jag!

Swatch Kicks Nailpolish Terracotta Dust

Swatch Kicks Nailpolish Terracotta Dust

Två lager räckte för bra täckning. Lacket var lagom rinnigt i konsistensen och lätt att måla med, penseln är liten och nätt.

7 reaktioner på ”Kicks Nailpolish Terracotta Dust

  1. Hej, vet att det inte är något fråge-inlägg men tänkte ställa en fråga iallafall hehe.
    Jo jag har välldigt mycket problem med min hy, särskilt på sistone.
    Jag har mycket torr hy men samtidigt finnproblem, inte akne eller så men alltid minst ca 7 finnar. Har du några tips på hudprodukter/ smink?
    Det känns som att om jag har lite ”fetare” hudvård och så så får jag mer finnar, men om jag har lite ”uttorkande” så blir hela ansiktet fnasigt men med mindre finnar. om jag använder produkter för normal/blandhy har jag alltid problem med både finnar och torr hy, vilket nästan är värre… har du några tips? skulle behöva dem!
    Kramar lena.

    Älskar din blogg förresten, keep up the good work 😉

    • Först – tack för fina ord om min blogg – kul att du gillar den!

      Jag är ingen expert, men det låter spontant som att din hy är i obalans. Använder du starka produkter, som rubbar balansen, kan det få huden att producera mer talg, vilket gör att den upplevs som fet och oren. Om jag vore du skulle jag prova att byta till väldigt milda och skonsamma produkter, titta efter sådant för känslig hy. Viktigast är rengöring, ansiktsvatten och kräm – se till att ha skonsamma och snälla produkter. Ha lite tålamod – räkna med att det tar minst 2-3 veckor innan huden blir mer i balans. Ett bra alternativ är ju såklart också att gå till en hudterapeut för att få professionell hjälp och någon som tittar på hur din hy ser ut.

      Vad som funkar i produktväg är ju högst individuellt, men märken som jag haft positiv erfarenhet av till min känsliga hy är framför allt La Roche-Posay (finns på apotek), Dr Hauschka och Cliniderm.

      La Roche-Posay är över lag framtaget för känslig hy men det finns en serie produkter från dem som är för extra känslig hy – Toleraine.

      Dr Hauschkas vanliga rengöringsmjölk, ansiktsvatten och Kvittencreme har jag återvänt till flera gånger när min hy hamnat i obalans och dessa produkter fungerar väldigt bra, för mig.

      Cliniderm har en serie speciellt framtagen för känslig hy – jag tycker mycket om krämerna i den serien; det finns en ”light” för normal/blandhy och en ”rich” för torrare hy.

      Lycka till, och berätta gärna framöver hur det går!

  2. Sminkan, Roxcat, Nailtastic, Josephine: Trevlig var ordet. Den är helt klart en diskret och ganska klassisk färg. Jag tycker dock att den ser lite tristare ut nu när jag tittar på bilderna jämfört med hur jag upplevt den på…

Vad tycker du?

