Ny kräm för rosacea-hud

Jag brukar i princip aldrig lägga ut ett inlägg med text direkt från pressinformation utan att först ha bildat mig en uppfattning om produkterna, men ibland tycker jag det är värt att göra ett undantag, och detta är ett sådant.

Ni som följt mig ett tag vet att jag haft Perioral Dermatit, något som jag skrivit en del om tidigare (så mycket att det numera fått en helt egen kategori här på bloggen). Och jag vet också att en hel del av er besökare har hittat hit genom att ni googlat på just perioral dermatit. Jag vet hur det är att ha besvärande utslag i ansiktet, utslag som irriterar och kliar men som också påverkar psykiskt eftersom det inte ser särskilt roligt ut. Rosacea är en hudåkomma som är besläktad med perioral dermatit, men rosacea är till skillnad från perioral dermatit kronisk. Dessutom upptar utslagen ofta ett större område i ansiktet och det är betydligt mer besvärligt att dämpa dem.

Eftersom jag vet hur besvärligt det kan vara att dras med en hudåkomma i ansiktet vill jag tipsa om den nya receptfria salvan Rosazol, som är framtagen just för behandling av rosacea.

Rosazol salva mot rosacea

Rosazol innehåller det verksamma ämnet metronidazol som är ett antibiotikum med antiinflammatorisk verkan och som har dokumenterad effekt vid behandling av rosacea. Studier som gjorts visar att 8 av 10 som använder Rosazol blir bättre.

Information om hudsjukdomen rosacea och salvan Rosazol finns på rosazol.se.

3 reaktioner på ”Ny kräm för rosacea-hud

Vad tycker du?

