Neutrogena Hand Cream

Neutrogena Hand Cream ConcentratedStändigt tvättande av händer, användning av handsprit mot dagisbaciller och långa promenader med barnvagn där händerna blir lite extra utsatta för väder och vind gör att jag behöver en dunderhandkräm under vinterhalvåret. Min räddning, som jag återvänder till år efter år, är en högkoncentrerad kräm från Neutrogena. Ett tag var den svår att få tag på men nu finns den både på vissa stormarknader och apotek.

Neutrogena Hand Cream är en koncentrerad och riktigt tjock handkräm. Man behöver bara en liten klick som man arbetar in ordentligt i huden. För att vara så kraftig tycker jag att den går in i huden förhållandevis snabbt, men jag väljer inte att ha just den här på skrivbordet på jobbet där jag skakar hand med folk titt som tätt och vill undvika känslan av kladdiga händer.

I perioder då jag får torrhetseksem eller fnasiga partier är den här ovärderlig – bara efter ett par appliceringar (jag smörjer morgon och kväll samt helst också efter varje gång jag tvättat händerna) så är balansen i huden återställd och eksem och fnasigheter borta. Den finns som oparfymerad och även en lätt parfymerad variant. Jag föredrar den med lätt parfymering, den doftar egentligen bara ”rent”.

4 reaktioner på ”Neutrogena Hand Cream

  1. Den bästa handkrämen!!! Min son kallar den för ”den fantastiska krämen” för den hjälper hans torra händer UTAN att svida.

  2. Jag använder också denna, det är förmodligen den enda handkrämen jag någonsin varit helt nöjd med. Överlag är Neutrogenas produkter helt fantastiska, tycker jag!

    • Vad roligt att höra! Jag får erkänna att jag nog inte testat någon annan produkt från Neutrogena hittills, de säljs ju inte på så fasligt många ställen här i Sverige.

Vad tycker du?

