Oriflame Studio Artist Foundation

Jag blev både förvånad och glad när jag upptäckte att nyansen på det prov jag fått på Studio Artist Foundation passade min hudton riktigt bra (det är ju nog svårt att få rätt nyans när man provar, men att det man får i ett pressutskick ska stämma känns närapå otroligt!).

Oriflame Studio Artist Foundation

Studio Artist Foundation beskrivs såhär:

Lätt makeupcreme som ger huden vacker lyster. Innehåller Illuma Flair™ Complex som suddar ut skavanker, jämnar ut hudtonen och ger ett perfekt, men naturligt resultat.

Formulan är verkligen lätt – den är tunn i konsistensen och lätt att applicera både med foundationpensel eller direkt med fingrarna om man föredrar det. Den har medeltäckning men går att bygga mer täckande genom att applicera lite extra där det behövs.

Jag tycker om den lätta konsistensen men formulan passar inte min hy – jag tror att jag är för torr i hyn. Jag upplever att den accentuerar fnasigheter i huden och gör att huden ser torr och onödigt matt och livlös ut. Däremot kan jag tänka mig att formulan passar bättre till normal och blandhy, kanske även fet hy.

Finishen känns mer matt än jag förväntat mig utifrån beskrivningen – om man söker en lystergivande foundation tycker jag att det finns andra alternativ som ger mer lyster, men om man däremot är ute efter en matt finish och inte har torr hy kan den här vara värd att spana in.

2 reaktioner på ”Oriflame Studio Artist Foundation

Vad tycker du?

