Gästrecension: Decubal Dry Scalp Treatment

Tidigare i höstas tävlade jag ut ett exemplar av Decubal Dry Scalp Treatment och vinnaren fick i uppdrag att testa produkten och sedan återkomma med en recension till bloggen. Häromdagen fick jag följande mail av Marija, som vann:

För ett par veckor sedan hade jag turen att vinna Decubal Dry Scalp Treatment från fina Jessica. DDST är en vit kräm som luktar friskt av mentol, och som ska behandla torr och kliande hårbotten. Krämen ska användas efter hårtvätt, masseras in och verka cirka 2 minuter och sedan sköljas ur väl.

Min hårbotten är torr nästan året om, förutom på somrarna. Det kliar i hårbotten och fjällar emellanåt, och har jag otur kan det utvecklas till mild eksem. Jag har nu använt DDST två gånger i veckan enligt anvisningar i en ungefär en månad.

Att krämen innehåller mentol känns av då den svalkar hårbotten ordentligt. Det tog ett par gånger innan jag vande mig vid den pirrande känslan i hårbotten då krämen verkade. Väl utsköljd känns inga spår av krämen av. Jag upplever att DDST har fungerat väldigt bra – min hårbotten kliar inte alls längre, den känns inte torr utan balanserad och håret blir inte fettigare än vanligt. Jag inbillar mig också att håret ser glansigare ut – kanske en effekt av massagen som hårbotten får vid appliceringen.Trots att krämen under den senaste månaden lyckats hålla min annars torra och strama hårbotten i riktigt bra schack, så stör jag mig ändå på extra-momentet i duschen som kuren innebär. Jag hade hellre använt den som efterbehandlare för att spara tid. Det är också rätt svårt att fördela krämen jämnt i hårbotten om man, som jag, har väldigt långt hår – det vill gärna fastna i håret istället. Det hade varit enklare om förpackningen haft en doseringspip för att underlätta fördelning. Men med tanke på att produkten fungerar, att den är dryg och gör sitt jobb så blir det ändå nästan full pott, fyra av fem i betyg!

Tack Marija för att du testat och recenserat! Information om produkten finns i tävlingsinlägget.

Vad tycker du?

