The Body Shop Wild Rose Hand Care

Som jag väntat på att produkterna i The Body Shops nya handvårdsserie Wild Rose skulle komma ut i butikerna! Wild Rose-serien är speciellt lämplig för händer som börjar uppvisa ålderstecken. Nu var det inte därför jag valde att slå till på just Wild Rose, utan det är främst för att jag är så förtjust i rosdoft.

Jag har tendenser till torra partier och utslag på handryggen, därför köpte jag både oljan och den vanliga handkrämen i serien:

The Body Shop Wild Rose Targeted Hand OilWild Rose Targeted Hand Oil är en extra återfuktande olja för punktbehandling av extra torra partier på händerna som appliceras innan handkrämen.

Den här applicerar jag kvällstid på de områden där jag är extra torr, innan jag smörjer händerna med krämen.

The Body Shop Wild Rose Hand CreamWild Rose Hand Cream är en fuktighetsbevarande handkräm som både innehåller solskydd (SPF 15) och flera olika, både mjukgörande och fuktighetsbevarande ingredienser.

Jag smörjer händerna med krämen dels vid behov under dagen, men också på kvällen, innan jag lägger mig. Den är lite lättare i konsistensen än Hemp-krämen som jag använt flitigt tidigare. Den går in i huden snabbt och det känns som att den bildar en skyddande barriär som håller händerna återfuktade längre, men utan att de känns kladdiga.

En skum sak har jag upptäckt med krämen, nämligen att det ger lackade naglar en väldigt märklig yta som är svår att få bort. Ytan blir matt och känns nästan kladdig, som att lacket är på väg att lösas upp. Jag begriper inte riktigt varför – är det någon annan som upplevt något liknande, av någon typ av kräm och vet vad det handlar om?

2 thoughts on “The Body Shop Wild Rose Hand Care

  1. Jag har inte upplevt det själv, men jag vet att El hos oss märkt att hennes OPI Top Coat blir liksom mjukt och gummiaktigt av vissa solskyddskrämer..!

Vad tycker du?

