Layering med Mavala Khaki Vintage & China Glaze Snow Globe

Jag blev så sugen på att testa Snow Globe, så idag åkte It’s Alive av, trots att det bara suttit en dag.

Snow Globe har en transparent bas och jag tror man får lägga ganska många lager för att glittret ska täcka helt, så jag bestämde mig för att testa det på ett ljust opakt lack. Jag valde det ljust grågröna Khaki Vintage från Mavala, som ser ut såhär solo:

Swatch Mavala Khaki Vintage

Ovanpå Khaki Vintage la jag två lager Snow Globe och sedan ett lager Seche Vite. Snow Globe är verkligen läckert! Det är små runda och större sexkantiga glitterpartiklar. De har en lyster som påminner om hinnan på bensin eller olja. Jag vet inte hur mycket färgen på lacket under påverkar vilka färger Snow Globe skiftar i, men idag har jag sett både guld, gult, korall, aprikos, grönt och blått. Det är enormt svårt att fånga på bild! Jag hade bråttom och hann inte fota ordentligt med den ”riktiga” kameran utan knäppte också ett par bilder med telefonen utomhus.

Vi kör väl lite bildspam:

Swatch layering Mavala Khaki Vintage & China Glaze Snow Globe, Let it Snow collection

Swatch layering Mavala Khaki Vintage & China Glaze Snow Globe, Let it Snow collection

Swatch layering Mavala Khaki Vintage & China Glaze Snow Globe, Let it Snow collection

Swatch layering Mavala Khaki Vintage & China Glaze Snow Globe, Let it Snow collection

Swatch layering Mavala Khaki Vintage & China Glaze Snow Globe, Let it Snow collection

Swatch layering Mavala Khaki Vintage & China Glaze Snow Globe, Let it Snow collection

9 reaktioner på ”Layering med Mavala Khaki Vintage & China Glaze Snow Globe

  1. Tina, Josephine: Jag tyckte egentligen också det kändes mest givet – och vintrigt – att köra det över ett vitt men samtidigt när jag såg det live tror jag det gör sig grymt bra över alla typer av pasteller! Måste såklart även testas över färgstarka och mörka lack, men där är jag mer osäker på hur det kommer att ta sig ut.

Vad tycker du?

