China Glaze It’s Alive

Nu kommer det en drös lackinlägg. Igår hade jag inget wlan, annars hade ni fått se det här redan då men nu kommer det idag istället!

Här har jag snabbt testat China Glaze It’s Alive, från Halloweenkollektionen 2011. Jag har lagt det ovanpå Trendsetter som jag hade på sedan innan (vilket syns längs kanterna) men täckningen är kanon så jag är ganska säker på att It’s Alive ser ut såhär även ensamt. Jag har bara ett lager dessutom, vilket ändå täcker väldigt bra. Ett andra lager kan möjligtvis ge en lite djupare nyans, och mer glitterkorn:

Swatch China Glaze - Halloween 2011 - It's Alive

Swatch China Glaze - Halloween 2011 - It's Alive

Basfärgen är mörkt olivgrön och glitterpartiklarna, som är i olika storlekar, är lite ljusare olivgröna, med en känsla av guld (men det är kanske bara högglansen hos glitterpartiklarna som gör att de ser guldgröna ut). Kontrasten mellan den mörka basfärgen och de lite ljusare glitterpartiklarna är effektfull!

Lacket har en trevlig formula och är väldigt lättmålat. Jag har ett lager Seche Vite över och känner fortfarande en viss knottrighet så man kan vilja ha ytterligare ett lager överlack för slät yta.

8 reaktioner på ”China Glaze It’s Alive

    • Ja, jag blev också positivt överraskad, det var ännu snyggare än jag trott. Jag är nyfiken på hur det ser ut över ett svart lack med.

    • Absolut, det går bra. Jag brukar nog vänta ett par minuter efter första lagret men inte nödvändigtvis tills det första har härdat helt…

Vad tycker du?

