CLEAN Skin

Idag har vårt wlan varit nere hela dagen och det är nästan lite läskigt hur isolerad man känner sig när man inte kan vara uppkopplad som man brukar. Nu är ordningen i alla fall återställd och jag kan posta inlägget om ett av mina senaste inköp – en dyr historia men absolut inget jag ångrar.

CLEAN Skin heter det senaste nytillskottet i CLEAN-familjen och den har en varm och mjuk myskdoft.

Bara tanken på mysk brukar ge rysningar (av obehag) eftersom det för tankarna till Musk by Alyssa Ashley som säkerligen var första parfymen för många eftersom det var en liten flaska som var relativt billig. Jag köpte den i tonåren som så många andra och hatade den…

Men nu skulle det här inlägget inte handla om Musk by Alyssa Ashley, utan om CLEAN Skin, som ska dofta som ren, varm nyduschad bar hud. Såhär beskrivs doftens sammansättning på Eleven:

Friska noter av honungsmelon och lotusblommor blandar sig med luftiga ackord, som möts upp av daggiga blomblad och blåa rosor. I basen ligger krämig vanilj och varm, sensuell amber och mysk.

Jag tycker att CLEAN Skin doftar alldeles underbart – rent, varmt, mjukt och lite pudrigt men utan att domineras varken av mysk, vanilj eller blommor eftersom kompositionen smälter ihop väldigt fint. Min erfarenhet av CLEANs dofter är att hållbarheten kan variera en hel del men CLEAN Skin hör till dem som sitter riktigt bra – trots att doften är väldigt subtil så känns den ändå hela dagen.

Sedan jag köpte den här har alla andra parfymer stått orörda – den blev snabbt en favorit! Den känns dessutom extra passande nu när hösten smyger sig på – den varma mjuka doften passar bra till både min sinnesstämning (jag älskar de kalla klara höstdagarna och tiden då löven skiftar färg) och höstens tjocka mysiga stickade tröjor.

9 reaktioner på ”CLEAN Skin

  1. Jag var inne och provdoftade denna för inte så länge sen, jag blev positivt överraskad. Mysk är inte min grej, TBS nya myskparfym är lite tung för mig men denna gillade jag.

  2. Tina: 🙂 Har du testat den ännu?

    Josephine: Eller hur? Oemotståndlig!

    Åsa: Det låter som att du provat den?

    Honi: Precis som för mig med andra ord!

  3. Ja och den luktar underbart! Men jag blev snål på Arlanda och i London och även på Heathrow fanns den inte alls 😦 Tyvärr men nu tror jag den finns på Kicks med 20% rabatt så jag slår kanske till framöver.

  4. Jag har oxå shoppat en men inte hunnit hämta ut den. Det är som ett ”my lips but better” fast i parfymform. Min kroppsdoft (eller som jag inbillar mig att jag doftar ;-D) fast lite extra gott…

Vad tycker du?

