China Glaze Trendsetter

Det kommer bli mycket lack de närmsta dagarna tror jag. Jag vet att ni är sugna på att se glitterlacken och speciellt Snow Globe, men min hand drogs ofrånkomligt till ett annat lack igår kväll…

Vissa lack måste liksom mogna fram – man tror inte att man vill ha dem först men efter ett tag vill man plötsligt det. Trendsetter från China Glaze:s Metro collection är ett sådant för mig, jag har valt bort det flera gånger när jag beställt lack men så nu till slut kunde jag inte låta bli ändå.

Färgen är ”senapsgulgrön” och lacket har ett silvrigt microglitter. Det här är så inte min färg, men det kan inte hjälpas, jag tycker det är väldigt snyggt och trivs jättebra med det på naglarna!

Swatch China Glaze - Metro collection - Trendsetter

Swatch China Glaze - Metro collection - Trendsetter

Swatch China Glaze - Metro collection - Trendsetter

Swatch China Glaze - Metro collection - TrendsetterFormulan är mycket bra, jag tycker konsistensen är lagom rinnig och lacket flyter inte ut över nagelbanden. Två lager ger full täckning.

Eftersom jag har en drygt fem veckor gammal bebis hemma kan jag bekräfta att färgen faktiskt är slående lik färgen på bebisbajs. Så vet ni.

5 reaktioner på ”China Glaze Trendsetter

Vad tycker du?

