Diorskin Nude Concealer

Diorskin Nude Skin-Perfecting Hydrating Concealer… eller Diorskin Nude Skin Perfecting Hydrating Concealer för att vara exakt, är ett av de reafynd jag gjorde på ett parfymeri som hade ombyggnadsrea.

Jag har skrivit tidigare att jag sällan använder concealer. Mina ögon blir lätt irriterade av produkter som appliceras i ögonområdet plus att jag tycker det är svårt att hitta en nyans och formula som ger ett osynligt resultat. Antingen ser det kakigt ut, eller så lägger produkten sig i de fina linjer som trots allt finns där. Därför är det med en viss skepticism som jag trots allt bestämde mig för att testa den här.

Produkten kommer i en tub vilket jag föredrar framför den här pennmodellen som är ganska vanlig, där man skruvar fram produkten i en borste. Jag vill hellre använda en separat borste som jag kan tvätta så ofta jag vill, och tub känns hygieniskt och bra, plus att det är lätt att dosera.

Diorskin Nude Skin-Perfecting Hydrating Concealer

Diorskin Nude Concealer innehåller återfuktande ingredienser och är lätt som en vårdande ögonkräm. Jag valde nyansen 001 Ivory som är väldigt ljus och passar mina färger bra.

Swatch Diorskin Nude Skin-Perfecting Hydrating Concealer 001 Ivory

Jag tar en klick stor som ett knappnålshuvud och applicerar lite i taget med en syntetisk concealerpensel (jag använder en från Sigma som ingår i det här kitet) och avslutar med att klappa in den med ringfingret för att sudda ut ev. skarvar. Produkten smälter faktiskt ihop med huden riktigt bra och dämpar ev. mörka ringar men utan att ytterligare framhäva de fina linjer jag har runt ögonen.

 

Jag upplever än så länge inte någon irritation i ögonen av den här produkten. Diorskin Nude Concealer är helt klart den bästa av de concealers jag testat och numer hoppar jag inte över concealer bara för att det är bökigt att få till ett naturligt resultat, utan det har blivit en produkt jag faktiskt använder i princip dagligen.

Använder du concealer till vardags? Har du någon favorit du vill tipsa om?

10 thoughts on “Diorskin Nude Concealer

  1. Josephine: Den med? Ja det är väl så…🙂 Ja jag är glad att hittat en jag gillar!

    Maria: Där ser man, kul!

    Kerstin: Ja gör det, vore kul att höra vad du tycker om den om du fått chans att prova.

    Annixen.: Ja, fast du kanske har någon annan favvo, du som har first hand info och tillgång? Tack för awarden, kul!

  2. Toppen! Måste utforskas. Jag hade en concealer-favvo i liknande förpackning men tyvärr ändrade de förpackningen och nyanserna så jag har desperat letat efter en ny. Bäst att passa på när man fortfarande har lite kvar förpackningen så man kan jämföra färgmässigt.

  3. Weehoo!
    Ja, för mig är det den perfekta concealern också! Tror det har mycket att göra med att den är återfuktande samtidigt som den täcker. Och bra täcker den! De mörka ringarna försvinner. Jag har också 001 Ivory eftersom jag är en riktig blekfis. Den smälter in perfekt i huden! Kommer nog aldrig att byta. Tror jag. Nä, det kommer jag nog inte, trots att den är dyr!

  4. Carina: ja, just nu känns det som en favorit bland de jag testat i alla fall, så jag lägger mitt letande på is ett tag!

    lenorebohman: Instämmer – det känns att den är återfuktande och den täcker väldigt bra men utan att synas! Även om den är dyr så känns det som att den där tuben kommer räcka en evighet eftersom man behöver så otroligt lite, så jag tror inte den är så dyr egentligen!

Vad tycker du?

