Chanel Péridot

Jag kunde inte låta bli att testa Chanel Péridot så fort jag fick möjlighet. Med så höga förväntningar är det ju alltid en risk att man blir lite besviken, men nejdå, det är verkligen grymt! Det har skrivits så många hyllningsinlägg på andra bloggar som också beskriver komplexiteten i färgen, så jag nöjer mig med lite bildspam istället:

Swatch Chanel Péridot

Swatch Chanel Péridot

Swatch Chanel Péridot

Swatch Chanel PéridotNågra ord om lackets egenskaper bara. Det var ju första gången jag testade ett lack från Chanel så jag vet inte hur representativt detta är för Chanels lack över lag, men jag måste bara säga att formulan var helt fantastisk! Lack med den här lite metalliska finishen kan vara riktigt knepiga att få snyggt, med ränder och strimmor, men Péridot är som en dröm. Lagom rinnigt i konsistensen och en bra pensel gör att lacket lägger sig jämnt och fint direkt. Jag körde två tunna lager för att få det helt täckande och ett fylligt djup i färgen.

9 reaktioner på ”Chanel Péridot

  1. Nu sköt du precis upp mitt behov av att inviga min Péridot! Det räcker näääästan att se bilder på det ungefär varannan dag för att jag ska kunna suga ännu längre på den där karamellen. Tack!

  2. Kerstin: Oj, är Graphite sååå dyrt!? Låter ju helt barockt.

    Chaosophia: Så bra! Då väntar jag med spänning på dina bilder om sådär två dagar då, när jag förmodligen just tagit bort mitt, så kan jag gotta mig lite åt dina bilder istället 😉

  3. I överlag tycker jag att Chanels formula är kanon, väldigt lätta att lacka och de flyter oftast fint ut över nageln, finns så klart några få dippar också. Det enda är att jag är extra noga med är att applicera ett nytt lager av topplack ca varannan dag så håller det sig fint längre.

  4. Awesome Chemistry: Där ser man! Bra för plånboken i och för sig… 😉

    Nailtastic: så sant!

    Carina: Låter som att du har erfarenhet från flera chanellack! Det där med nytt lager överlack då och då tycker jag behövs för hållbarheten på alla lack!

Vad tycker du?

