Zoya Marina

Efter att ha sett Sminkans inlägg om lacken i Zoyas höstkollektion Mirrors kunde jag inte låta bli att beställa hela kollektionen – de ser alla ut att vara nyanser helt i min smak och dessutom inte lik andra lack jag redan har. Jag har inte ett enda Zoya-lack sedan tidigare men har hört så pass mycket bra om märket från andra att jag vågade chansa.

Marina är ett dovt gråblått lack med ett fint skimmer. Färgen får mig att tänka på åskmoln och skiffersten, det är en väldigt vacker nyans tycker jag!

Swatch Zoya Mirrors Marina

Swatch Zoya Mirrors MarinaNu är jag ju ny på Zoyas lack så jag vet inte om det är kännetecknande för märket eller ej, men jag upplever konsistensen som något segare än jag är van vid. Dock var det inte segt på ett ”gammalt torkat lack”-sätt, utan ändå lätt att måla med och få jämnt och snyggt. Jag behövde två lager.

6 reaktioner på ”Zoya Marina

  1. Det ser väldigt fint ut och känns passande nu till hösten. Jag har fortfarande inte klickat hem några lack från den kollektionen men det händer nog snart.. =)

  2. Kerstin: Ja, det har en jättefin finish!

    Roxcat: Det är många av dem som föll mig i smaken!

    Sminkan: Ja, fin färg och finishen och lystern är härlig!

Vad tycker du?

