Kicks Nailpolish Oxygen Forest

Döm om min förvåning när Kicks-lacket Oxygen Forest härdade och visade sig vara matt, vilket jag inte lyckas utläsa av flaskans etikett. Ett kallt grågrönt skimmerlack, som alltså har matt finish. Även om jag egentligen inte brukar vara så förtjust i matta lack så tyckte jag det här var snyggt, dock inte spektakulärt på något sätt:

Swatch Kicks nailpolish Oxygen Forest

Swatch Kicks nailpolish Oxygen Forest

Jag behövde tre lager för att få en helt jämn täckning. Eftersom jag inte har något snabbtorkande matt överlack fick det ta den tid som behövdes för att härda, vilket var överkomligt om än inte blixtsnabbt (dock tog jag inte tid på hur lång tid det tog). Och eftersom manikyren var utan överlack blev ytan också betydligt mer känslig för stötar etc, faktum är att det blev fult på bara en dag.

Använder du matta lack? Hur gör du med överlack – skippar du, eller har du tips på något bra?

10 reaktioner på ”Kicks Nailpolish Oxygen Forest

  1. Fin färg jag tyckte det var snyggt med matt men om du vill ha mer glans så kan du måla på ett tjockt lager överllack.

    Läs min blogg för att få nagel tips 🙂

  2. Blev också förvånad när jag målade på mitt Oxygen Forest. Köpte även ett grått lack från Kicks, det blir matt det med, fast kanske inte lika matt. Jag drog ett lager snabbtorkande överlack över mina, hållbarheten var väl inte super iallafall. Det gråa satt lite bättre. Men snygga och ok lack till det priset, nu är jag sugen på ett rött och kanske nåt mer 🙂 Gillade att dom torkade ganska snabbt, jag tycker det räcker med två lager för att få täckning.

  3. Malin R: Ja, faktiskt!

    Sminkhörnan: Ja, det blev riktigt fint som matt!

    Fru Vesa: Tack för tipset! Utan överlack sitter det ju som sagt inte särskilt bra…

    Mona: Nej, jag hade ingen aning heller när jag köpte det… Undrar vad det döljer sig för överraskningar i de andra flaskorna? 🙂

    Soffi: Ja, precis, det går ju alltid att ta det vanliga överlacket för vanlig glans, men jag var mer ute efter ett matt (och snabbtorkande om det finns!) överlack om man nu faktiskt vill ha kvar finishen.

    Kerstin: Jaha, gör det, vad spännande! Lite konstigt tycker jag att de inte skriver ut det på flaskorna…

    Carina: Eller hur!? Jag gillar som sagt inte heller matta, men detta var överraskande snyggt som matt!

    Sminkan: Nej, den är inte så tokig faktiskt.

    Fröken Frodig: Ah, så ett av de grå är matta också! Nej, hållbarheten var väl sådär.

Vad tycker du?

