Nubar Jewel

Nubar JewelDu som följt mig ett tag känner förmodligen till min svaghet för bruna lack? När jag skulle välja ut vilka som skulle få bli mina första Nubar-lack var Jewel det enda som jag var helt säker på att jag bara måste ha – ett kallt nougatbrunt lack med holografiskt glitter:

Swatch Nubar Jewel

Swatch Nubar Jewel

Swatch Nubar Jewel

Jag behövde två lager av Jewel för att få bra täckning men jag kan tänka mig att man vill ha ytterligare ett lager om man har långa naglar och inte vill att kanten ska lysa igenom. Jewel blir lite knottrigt så ett överlack behövs för att jämna ut det.

Jag är lite kär i Jewel – kombinationen av den neutrala bruna nyansen och det multifärgade holografiska glittret är verkligen läcker!

8 reaktioner på ”Nubar Jewel

  1. Är nyförälskad i bruna lack jag med och detta så ju bara för läckert ut! Blir det typiskt platt i vanligt dagsljus? Jag gillar inte hololack just eftersom de kan se så märkligt mjölkiga ut i blåaktigt dagsljus…

  2. Honi: jamen eller hur!? Jättevackert är det!

    Julia: Välkommen till klubben för oss som gillar bruna lack, då är vi i alla fall två 😉 Nej, jag har inte tänkt på att det skulle kännas varken platt eller mjölkigt i vanligt dagsljus. Nu är ju inte jag så stor på hololack så jag kanske inte upplevt just den effekt du syftar på och därför inte vet vad jag ska kika efter? Men faktum är att jag gått och studerat mina naglar mer än vanligt nu när jag burit detta och tycker det gör sig väldigt bra i alla möjliga ljus!

Vad tycker du?

