Nailpolish by HM Fall in Love

Det är mycket nagellack just nu när jag har så många lack att testa. Inte helt lätt alltid när man har en spädis med oförutsägbara sovtider – man vet aldrig när man ska bli avbruten…

Höstigt chiliröd är färgen på krämlacket Fall in Love från HM. Fall in Love ligger ganska nära China Glaze Brownstone i nyans, Brownstone är dock något brunare och lite mer dämpat i tonen.

Swatch Nailpolish by HM Fall in LoveSwatch Nailpolish by HM Fall in LoveJag tycker den här höstigt tegelröda färgen är riktigt snygg! Dock var lacket lite knepigt att måla med – om man snålar med färg blir det lite flammigt med transparenta fläckar även efter två lager. Här har jag två, men jag upptäckte när lacket härdat att det blev bra täckning på ena handen (den jag fotat) och lite sämre på den andra.

4 reaktioner på ”Nailpolish by HM Fall in Love

  1. Mona: Jag köpte mitt i slutet av sommaren och då var det precis nyinkommet, så jag gissar att det finns i de flesta HM-butiker vid det här laget.

    Josephine: Ja, den är fin i sin enkelhet!

Vad tycker du?

