Bling med OPI Fresh Frog of Bel Air

Jag har fått ett par av lacken från OPI:s kollektion The Muppets hem för att prova och först ut blev überblingiga Fresh Frog of Bel Air. Lacket har en transparent bas men är fyllt med små, gröna, och lite större, silvriga sexkantiga, glitterpartiklar.

OPI The Muppets Fresh Frog of Bel AirJag valde att lägga OPI Jade is the New Black under för att få en heltäckande grön bas, och sedan har jag lagt två lager av Fresh Frog of Bel Air över. Slutresultatet går i ärtgrönt:

swatch OPI The Muppets Fresh Frog of Bel Air

swatch OPI The Muppets Fresh Frog of Bel Air

swatch OPI The Muppets Fresh Frog of Bel Air

Ytan blev inte alls så knottrig som jag förväntat mig – ett lager Seche Vite räcker för att jämna ut.

Även Nailtastic visar Fresh Frog of Bel Air idag men över ett mörkgrönt lack, vilket jag tycker blev snyggare än min manikyr ovan. Skillnaderna ger också en hint om hur pass transparent lacket är.

Har du förslag på andra färger att testa som bas under Fresh Frog?

5 reaktioner på ”Bling med OPI Fresh Frog of Bel Air

  1. Kajalpennan: om man gillar glitterlack är den himmelriket tror jag!

    Lina: det var diplomatiskt 😉

    Kerstin: ja, bling var ordet!

    Nailtastic: lite mer Kermit över min variant, men jag skulle nog trivas bättre med din lite mörkare!

Vad tycker du?

