Dupes? Too Faced Label Whore vs. Petals to the Metal

Igår kom min beställning från BeautyBay, som bland annat innehöll Petals to the Metal, en av Too Faceds nya ögonskuggor som kom med höstkollektionen Midnight in the Garden of Glamour.

Jag har tidigare swatchat Too Faced-skuggan Label Whore jämfört med MAC Club, som visade sig vara lika men ändå olika (bilder här). Frågan dök då upp huruvida Label Whore och Petals to the Metal är dupes, så här kommer den utlovade jämförelsen! Eftersom det rör sig om duokroma skuggor krävs det ett antal bilder för att fånga alla nyanser:

Swatches Dupes Too Faced Label Whore vs Petals to the MetalSwatches Dupes Too Faced Label Whore vs Petals to the Metal

Swatches Dupes Too Faced Label Whore vs Petals to the Metal

Swatches Dupes Too Faced Label Whore vs Petals to the MetalVad tycker du, är dessa dupes eller inte? Label Whore är till vänster på alla bilder, Petals to the Metal till höger.

Jag har suttit och vridit och vänt på handen där jag swatchat och tittat i alla möjliga olika belysningar och jag tycker de är extremt lika, närapå identiska. Label Whore och Club skiljde sig åt i formula då Club har mer av en sammetsfinish, men LW och Petals to the Metal har samma, metalliska finish, samma starkt rödbruna bas och samma ”oljefläcksglans”.

Såhär i backspegeln önskar jag såklart att jag sett dessa swatches någonstans tidigare, för hade jag vetat att de är såhär lika hade jag inte köpt Petals to the Metal. Jag är lite nyfiken på hur Too Faced tänkt när de tog fram nyansen på Petals to the Metal. Går Label Whore ur sortiment och kommer tillbaka under nytt namn tro?

4 reaktioner på ”Dupes? Too Faced Label Whore vs. Petals to the Metal

Vad tycker du?

