15. Vad inspirerar dig att testa en ny produkt, färg eller look?

Ofta är det när jag får gå och klämma och känna i butik som inspirationen kommer. Jag ser en ögonskugga i en färg jag inte sett tidigare, eller upptäcker en helt ny formula – det startar ett sug efter att testa och experimentera.

Såklart inspireras jag också av bilder i glossiga magasin, men det går faktiskt lite upp och ned. I perioder samlar jag på mig bilder med inspirerande makeuper som får bo vid sminksamlingen och som åker fram ofta, men de kan också ligga orörda länge.

Givetvis påverkas jag också av recensioner och artiklar i både bloggar och tidningar, till exempel produkttester där en panel jämfört ett antal produkter ur en viss kategori. Då finns det i minnet och när jag behöver köpa något nytt rotar jag fram testet och kollar vad de testade och vad som fick bra betyg.

Ja, det var sista inlägget i sminkutmaningen. Alla 15 svar hittar du här!

2 reaktioner på ”15. Vad inspirerar dig att testa en ny produkt, färg eller look?

  1. Jag inspireras av olika gurus på Youtube.. Ser deras make och vill göra samma.. an så länge bara tutorials men någon gång ska jag våga försöka återskapa något.. =)

    • Jag är jättedålig på att kolla Youtube-klipp får jag erkänna, men det är ju onekligen ett smart sätt att både få inspiration och lära sig olika knep och handlag…

      Har du några tips på personer som du tycker är duktiga och värda att kika på?

Vad tycker du?

