13. Berätta om din hudvårdsrutin

Det är inte alltid lätt att hålla min torra, känsliga och reaktiva hy välmående, så hudvård är något jag verkligen prioriterar. Jag är alltid noga med rengöring – skulle t ex aldrig gå och lägga mig med smink på. Jag föredrar två steg – rengöringsmjölk och ansiktsvatten. Ögonkräm och dag-/nattkräm ingår också i den dagliga hudvården. Vintertid lägger jag gärna till ett serum som boostar med extra fukt och lugnande ingredienser, det brukar vara det jag behöver.

Ungefär en gång/vecka exfolierar jag huden och i perioder då jag behöver det kompletterar jag också med en fuktmask efter exfoliering.

Det här är vad jag använder just nu:

Makeupoholics hudvård: Cliniderm, Clarins,  Biotherm

Cliniderm Ultra Soft Cleansing Milk & Ideal Balance Skin Tonic, Clarins HydraQuench Cream-Mask, Biotherm Acquasource Eye Perfection, Cliniderm Hydra Intense Day Cream och Cliniderm Dual Action 2 in 1 Peeling and Mask.

3 reaktioner på ”13. Berätta om din hudvårdsrutin

  1. Som hudterapeut blir jag klart väldigt stolt när jag ser din hudvårdsrutin! 🙂 Om du blir extra torr/känslig på vintern kan du försöka lägga vantarna på en ”klimatkräm” som skyddar mot vädrets makter!
    Jag hade en förra vintern och kände mig aldrig så reaktiv som tidigare! 🙂

    • Tack – det var ju såklart extra skönt att höra 🙂 Sen varierar det ju vilket märke man använder produkter från, men det märks ofta ganska snabbt om det funkar bra eller inte…

      En klimatkräm ska jag absolut spana in till vintern. De två senaste åren har jag använt Cliniderms kräm Barrier Repair (recension) som jag gissar är något åt det hållet, den får t ex alltid följa med på fjällsemestern.

Vad tycker du?

