China Glaze Midtown Magic

Midtown Magic är ett lack från China Glazes höstkollektion Metro. Det beskrivs som burgundyfärgat med guldskimrande ”flecks”, men jag måste säga att jag upplever basfärgen mer som svart, eller möjligtvis svartbrun, sarare än burgundy när jag applicerat den på nageln, och flecksen ser nästan bronsiga ut snarare än guldiga. Snyggt är det hur som helst, och både lättmålat och vältäckande. Flecksen är små men många vilket gör att ytan inte blir knottrig. Här har jag ännu inte lagt på något överlack:

Swatch China Glaze Metro Midtown Magic

Swatch China Glaze Metro Midtown Magic

Swatch China Glaze Metro Midtown MagicVarför är det så svårt att göra lack med glitter rättvisa på bild??

6 reaktioner på ”China Glaze Midtown Magic

  1. I flaskan tycker jag att det påminner om OPI DS Mystery vilket är ett riktigt bottennapp. Hoppas att det inte är så.
    Tycker inte Midtown ser speciellt Burgundy ut. Nu är jag visserligen färginkompetent, men i min värld är Burgundy mer lilabrun

    • Enda gången jag anat burgundyfärgen är när man tittar ner i flaskan, när man ser ett skirt lager färg på flaskans hals och det blir halvtransparent, då ser man att den inte är svart, utan lite brunlilavinröd.

      Men nåt bottennapp skulle jag inte säga att det är, utan ändå ett snyggt lack!

  2. Ser fint ut, kan tänka mig hur det ser ut i verkligheten. Har också problem med att få fram glitterlack snyggt på bild. Vi borde fixa en kurs för bloggare, där vi får lära oss kamerainställningar, ljus m.m. 😉

    • Det är jättefint IRL!

      Min kamera är inte helt optimal heller, den är ok men inte någon supervariant. Holo, duokromt och glitter är verkligen grymt svårt att fånga på bild!!

Vad tycker du?

