12. Vad har du alltid med dig i necessären?

Travel light är inte min starka sida, i alla fall inte när det kommer till necessären. Jag brukar irritera mig över att min necessär innehåller samma saker oavsett om jag ska vara borta en natt eller en vecka – jag har väldigt svårt att välja bort saker! Men självklart har jag bara med mig det nödvändigaste 🙂 Bortsett från de basala hygienartiklarna brukar necessären innehålla:

  • Rengöringsmjölk & ansiktsvatten
  • Ögonkräm & ansiktskräm
  • Bomullsrondeller & topz
  • Liten flaska nagellackremover – man vet aldrig när lacket plötsligt flagnar av och det stör jag mig så mycket på att jag måste ha med mig remover…
  • Miniflaska med saltvattenspray till håret
  • Endagslinser
  • Pincett
  • Foundation
  • Franstång
  • Brynvax
  • Svart ögonpenna
  • Mascara
  • Utvalt rouge + rougeborste

Om jag ska vara borta flera nätter och inte verkligen måste hålla nere packningen brukar det slinka med flera rouger, några ögonskuggspaletter och lippies, ett finishingpuder, lite olika makeuppenslar och några nagellack.

Är du bra på att resa med liten necessär?

6 reaktioner på ”12. Vad har du alltid med dig i necessären?

  1. Jag brukar faktiskt vara bra på att packa lätt, men så står jag ALLTID och saknar något i en främmande stad. Men det är bra också, för så köper jag nåt nytt och provar det 🙂 Så det för med sig bra grejer också.

    • Ja det är ju såklart andra sidan av myntet… När jag försöker packa riktigt lätt brukar det sluta så även för mig – att jag måste kompletteringshandla för att jag lämnat nåt hemma som jag faktiskt behöver!

  2. Necessären tar upp halva packningen för mig , ändå lyckas jag ofta glömma väsentligheter såsom deo eller tandborste.

    • Är det inte lustigt? Jag funderar ofta på hur den kan ta så mkt plats (och ofta behöver jag dela upp det på flera necessärer dessutom…). Galet.

Vad tycker du?

