OPI Catherine the Grape

Nu när jag bildat mig en uppfattning om vilka bilder som saknas inser jag att det bland annat handlar om ett antal lack som är riktiga favoriter, så jag tänkte att vad passar bättre än ett antal inlägg på temat – nygamla favoriter, med nya swatches!? Vi kör!

Catherine the Grape från OPI är en kall lila nyans med dammiga grå toner och ett subtilt skimmer. Det här var nog mitt första lack som är just sådär ”dammigt” – en look som jag blev väldigt fäst vid efter att jag provade Catherine the Grape första gången.

Swatch OPI Catherine the Grape

Swatch OPI Catherine the Grape

Det är väldigt vältäckande och lättmålat – man får bra täckning redan vid första lagret men kan behöva två för full perfektion. Här har jag skippat överlacket för att lackets egen lyster, som nästan känns lite sammetsmatt, ska komma till sin rätt.

6 reaktioner på ”OPI Catherine the Grape

  1. Det lacket är ett av mina favvolack genom tiderna. Tror det kommer på andra plats efter Midnight in Moscow som ju också kommer från OPI.

  2. Ninni: Vad kul! Det kanske inte är #2 på min lista, men om jag skulle göra en topp 10 skulle det med största sannolikhet ha en plats där.

    Sminkan: Nej, alla lack kan ju inte göra det heller!

    Honi: Ja, det passar ypperligt nu till hösten!

  3. Det här är en favorit hos mig med. En väldigt gångbar lila nyans som funkar lika bra på fest som släktkalas med farmor. Jag tar ofta fram det när jag har lite bråttom eftersom det räcker gott med ett lager och torkar fort. Jag förstår helt och fullt att du gillar det!

Vad tycker du?

