Color Club Nothing but Truffle

Jag fortsätter med höstiga lack – det passar bra dagar som dessa när det är mulet och grått ute! Nothing but Truffle är ett skimmerlack i en mörk varm chokladbrun nyans. Skimret i lacket är åt det guldiga och bronziga hållet snarare än rött eller kopprigt. Nothing but Truffle är otroligt fylligt i färgen:

Swatch Color Club Nothing but Truffle

Swatch Color Club Nothing but Truffle

Color Club levererar återigen ett lack med fantastisk formula. Jag har ingenting att klaga på – konsistensen och färgintensiteten gör lacket väldigt lättmålat och penseln är lite smalare för den som föredrar det. Två lager ger utmärkt täckning och ett jämnt och snyggt resultat. Nothing but Truffle påminner en hel del om min tidigare favorit Espresso Your Style, med skillnaden att Espresso… är något ljusare, och har ev. mer rött i sig. Eller? Kolla och jämför gärna!

6 reaktioner på ”Color Club Nothing but Truffle

  1. Vad fantastiskt det ser ut att vara! Tror minsann att det här måste få hitta hem till mig framöver någon gång. Personligen tycker jag att det är mycket finare än EYS, då jag är mer förtjust i brunbrun än rödbrun.

  2. Det ser jättefint ut. Som vanligt faller jag för brunt ända tills det är på mina egna naglar. Då tröttnar jag fort. Oftast alla fall. Kanske håller på att vända, jag har varit sugen på brunt nu faktiskt.

    • Ja, smaksak såklart! Det känns som det kommer ännu mer brunt den här hösten än det brukar, både skimmer och crème, så det finns ju mycket att välja på!

Vad tycker du?

