Essie Very Structured

Essie Carry On Fall 2011 - Very StructuredVery Structured var det lack som jag omedelbart kände att jag ville ha när jag såg bilder på Essies höstkollektion Carry On. Det påminner på många sätt om HM Looks Great on You som jag visade igår, men namnet till trots ser Looks Great on You inte alls lika bra ut på mig om man jämför med Very Structured…

Skillnaden är hårfin – Very Structured är också tegelfärgat men lite mörkare, lite mer dämpat och ”gräddigt” i färgen jämfört med Looks Great… vilket tydligen gör hela skillnaden för jag trivs väldgit mycket bättre med Very Structured på naglarna. Very Structured är närapå dupe till Scratch Red Chocolate som jag visat tidigare, skillnaden är att Red Chocolate är lite rödare, Very Structured lite mer ”gräddigt” och kallare.

Swatch Essie Carry On Fall 2011 - Very Structured

Swatch Essie Carry On Fall 2011 - Very Structured

Här har jag applicerat Very Structured ovanpå Looks Great… och då behövdes bara ett lager, men om man använder det ensamt gissar jag att man behöver två för perfekt täckning.

Brukar du göra så – bygga lager på lager, eller tar du alltid bort och börjar från scratch? Eftersom jag lackar om naglarna relativt ofta tilltalas jag av idén att spara dem från remover om det går, så om det befintliga lacket sitter bra och inte börjat t ex flagna i kanterna och om jag byter till ett lack som går i samma färgskala fast mörkare brukar jag ofta lacka över befintlig manikyr istället för att ta bort!

4 reaktioner på ”Essie Very Structured

  1. Jag lackar väldigt ofta ovanpå ett annat lack, speciellt på tårna! Igår när jag tog bort nagellacket på tårna hittade jag både gult, rött och grönt under mitt korallfärgade lack… 😉

    • Ja precis, det är ju också ett sätt att förändra men bygga vidare på den nyans man redan använt! Tycker det känns bra att spara naglarna från remover i onödan, om det går…

Vad tycker du?

