8. Gillar du eyeliners? Vilken typ kör du helst?

Nej, egentligen inte. Eller jo – det är ju jättesnyggt! Men, jag tycker det är så svårt att lägga en riktig eyeliner syggt (nu pratar vi sån där tjusig med vinge) så jag gör det sällan – jag blir oftast bara missnöjd med resultatet och tycker inte jag får det jämnt på båda ögonen!

EOTD FACE Mist, Biotherm 210 & 330 + eyelinervinge

En ovanlig sminkning hos makeupoholic – hämtad från galleriet.

4 reaktioner på ”8. Gillar du eyeliners? Vilken typ kör du helst?

  1. Använder just nu en kajalpenna eller en filteyeliner. Hihi övar och övar för att lära mig att göra perfekta vingar, är inte riktigt där än, känner att slutet på vingen är svårast att få till 😉

    • Ja det är ju en tröst att höra att det är fler som tycker det är svårt! Klurigt med kajalpenna tycker jag – de är ofta lite torra och då blir linjen ”hackig”… Jag får öva vidare helt enkelt, för snyggt är det ju!

    • Ja, det är ju det också, när huden inte är lika slät längre… Jag brukar använda en handhållen spegel när jag lägger makeup men för att lägga eyeliner behöver man (jag) egentligen två händer – en för att sträcka huden lite och en för att dra linjen. Ytterligare en försvårande omständighet!

Vad tycker du?

