OPI I Brake for Manicures

Trea ut att testas av mina Touring America-lack är I Brake for Manicures som fått sitt namn från staden Milwaukee. Färgen beskrivs bäst som en kall rökig aubergine – det är ett mörkt, nästan-svart krämlack som drar åt grått och just aubergine. Fylligt, mustigt och enligt mig väldigt snyggt:

Swatch OPI Touring America I Brake for Manicures

Jag vet inte om det är färgerna i höstens kollektioner som gör det, men jag är lite kär i de nästan-svarta krämlacken. Med det stora utbudet kan nog var och en hitta en nyans på nästan-svart att trivas med!

Precis som Get in the Expresso Lane är formulan väldigt trevlig att lacka med. Av ren slentrian kör jag två lager, tycker oftast det gör färgen mer rättvisa, men om man är noga vid första lagret kan det nog räcka för det här är väldigt ”fylligt”.

7 reaktioner på ”OPI I Brake for Manicures

  1. Fin höstfärg men inget som väcker mitt habegär. Fast det beror nog mest på att det bor liknande i min samling redan. Jag börjar nå vägs ände med lacken tror jag. Kan man hitta något nytt efter 1500? 😀

    • Ha ha, ja det är ju onekligen en hisnande siffra i sammanhangen – där ligger man i lä (och har mycket kvar att utforska med andra ord 🙂 )

      Jag gillar det också, och i min samling är det ganska unikt i sitt slag 🙂

  2. Jag och höstfärger kommer verkligen inte överrens, men jag gillar detta lite iallafall. Tror det är för att det drar lite mer åt lila än alla dessa nästansvarta höstlack jag ser :p

Vad tycker du?

