NARS Blush Torrid

Idag är det verkligen höst i luften, i alla fall här i Stockholm. Är sommaren över nu?

Jag tänkte swatcha ett av sommarens nya tillskott till rougesamlingen, NARS Blush Torrid – ett härligt varmt persikorosa rouge med ett lätt guldigt skimmer:

NARS Blush Torrid

Torrid passar utmärkt såhär i slutet av sommaren när huden har fått lite färg, men jag hoppas också at det kan funka en bra bit in på hösten även om man får applicera det ännu skirare då kanske.

Min erfarenhet av NARS:s rouger är att de är ganska välpigmenterade och Torrid är inget undantag, så det gäller att vara sparsam vid applicering.

4 thoughts on “NARS Blush Torrid

  1. Vad fint det ser ut, jag brukar inte trivas alls i rogue men när jag har det är det något väldigt ljust och kallt som passar bäst på min blekfis hud🙂

    • Tack, ja jag trivs bra i den här nyansen! Men det gäller ju som sagt att hitta en färg som passar till ens hudton. Gör man det tycker jag det gör att ansiktet känns lite mindre ”platt” och mer livfullt. Det är ju dock svårare om man är väldigt ljus!

  2. Hur är det färgmässigt jämfört med Orgasm? Tyckte detta var urfint men eftersom det är en hel del pengar vill man inte gärna att det kommer hem ett som liknar det man redan har.. =)

    • De är ju lika på så sätt att båda är koralliga men de skiljer sig också åt på flera sätt. Orgasm är mycket mer skimrigt än Torrid och har också mycket mer guldighet i sig. Torrid är också mer kraftigt i färgen än Orgasm, kanske för att det har mindre skimmer.

      Jag skulle kunna swatcha båda bredvid varandra, men det går snabbare att tipsa om det här blogginlägget istället – där kollade jag innan jag köpte Torrid🙂 Själv tilltalas jag av att Torrid är i den koralliga färgskalan men med lite mindre skimmer än många andra koralliga rouger.

Vad tycker du?

