Hm… är det här OPI Not Like the Movies?

I min senaste beställning från Nailsupplies köpte jag OPI Not Like the Movies. Jag har handlat från dem (f.d. Transdesign), många gånger och aldrig betvivlat äktheten hos lacken jag fått levererat. Men den här gången är jag faktiskt lite fundersam – för det lack jag fått ser varken ut som bilder och swatches jag sett hos andra av Not Like the Movies, eller som jag uppfattat det i flaskan när jag kikat på det på bl a Kicks.

Nu är det ju svårt att återge ett duokromt lack på bild så det kanske är precis såhär det ska se ut, men jag uppfattar mitt som mer glittrigt och också med mer gröna toner – när jag sett swatches hos andra jag har anat mer av en rökig lila? En sak till som är lite märklig är att texten på flaskan inte riktigt ser ut som den brukar (sedan är den dessutom lite avskavd, vilket gör det svårare att se…).

Har du Not Like the Movies? Tror du att detta är en kopia, eller kan det möjligtvis vara så att det finns olika versioner, som det gör av My Private Jet?

OPI Katy Perry Not Like the Movies

OPI Katy Perry Not Like the Movies

OPI Katy Perry Not Like the Movies

Swatch OPI Katy Perry Not Like the Movies

Swatch OPI Katy Perry Not Like the Movies

Swatch OPI Katy Perry Not Like the MoviesKanske några ord om lacket också? Det är som sagt ett duokromt lack som skiftar från en ljust silvrig mintgrön till grålila. Här har jag tre lager vilket räckte gott för att ge en bra täckning. Skimmerpartiklarna som syns är många men små, vilket ger en slät yta även utan överlack.

 

23 reaktioner på ”Hm… är det här OPI Not Like the Movies?

  1. Bara från etiketten i botten skulle jag säga att den är fejk. Så ser inte etiketterna ut väl?
    Den är även för ljus och för blågrön och har för mycket skimmer för att vara Just Like The Movies som det ser ut.

    Är fortfarande jätteledsen att jag inte hittade min och kunde skicka till dig, den är fortfarande spårlöst försvunnen. :´(

  2. Är du förresten säker på att Nailsupplies är det nya TransDesign? Det går fortfarande att handla från TD och de har precis fått in nya Essie-lack. Det är bara OPI som inte längre går att köpa därifrån.

  3. Det ska finnas två versioner av lacket har jag hört av Naglelakkmani: http://neglelakkmani.com/2011/03/12/to-versjoner-av-opi-not-like-the-movies/
    och sen en till med OPIs förklaring här: http://neglelakkmani.com/2011/03/18/svar-fra-opi-angaende-de-to-versjonene-av-not-like-the-movies/

    Som du ser så ser det ut som två olika lack och dessutom så har den ena samma sorts etikett som din. Jag kikade på min etikett och den ser annorlunda ut men en djupdykning ned bland resten av OPI lacken visar att jag har båda varianterna av etikett. Jag har dock skickat efter mina främst genom nätet så jag kan ju inte säga till 100% att de är äkta….

  4. Tina: Bl a är det din swatch jag har i minnet, din och några andra, där era ser rätt lika ut men det här skiljer sig (och ingen fara med bytet – det är sånt som händer, såklart ska du inte ha dåligt samvete för det, jag fick ju ett annat fint istället 🙂 )

    Den här typen av etikett sitter på ett fåtal av mina andra OPI-lack också, sedan om det betyder att de, och detta, är kopior törs jag inte svara på…

    När man betalar till Nailsupplies går betalningen i själva verket till Transdesign, så det är samma ”bakom” i alla fall. Jag gissar att det är ett sätt att hantera att kunna sälja OPI-lack?

    Kerstin: Nä, klurigt!

    Åsa: Tack för länken, din swatch ser ut som de andra jag jämfört med också, och ser alltså ut att skilja sig från mitt på samma sätt…

    Lina: ja jag såg det där när jag googlade lite själv, men jag får inte ut så mycket av OPI:s egen förklaring? Betyder det att det är två versioner? Jag tolkar det som att den glittrigare (den jag har) är en preliminär första batch?

    • Jag fattar inte heller riktigt OPI svar, något kryptiskt måste erkännas…… Låter mer som en bortförklaring till varför det finns två olika versioner på marknaden tycker jag.

  5. Hmm vad konstigt, själva flaskan och etiketten ser ut som några andra OPI lack men jag tycker inte själva lacket ser ut som Not like the movies. Konstigt 😮

    • Ja, etiketten har jag som sagt sett på några andra lack, men texten på flaskan ser onekligen lite annorlunda ut mot mina andra och jag kan inte komma på att jag sett det här trycket tidigare.

      Och eller hur, lacket ser inte ut som de bilder man sett av Not Like the Movies!

  6. Jag frågade Sminkan om detta också då jag beställde ett NLTM från Nailsupplies och fick ett lack som ser ut precis som ditt. Jag köpte ju först det lilla setet med 4 lack från denna kollektion och där är NLTM mer lilagrönt och utan så stora glitterpartiklar. Som jag har förstått det förklarar OPI detta med att det lack som du har fått är den färgen som NLTM skulle haft från början men den första batchen blev mer lilagrön ( och självklart snyggare). Så jag skulle tro att detta lack är ett äkta men dock inte samma färg som det hade i den första batchen.

      • När jag läser OPIs svar är det just så, att färgen som NLTM skulle ha haft är den färgen som du och jag har, den grågröna med silverglitter. Den första batchen blev fel och blev för grönlila men det är alltså enligt OPI inte den färgen som lacket var tänkt att ha.

      • Den där norskan ställer till det för mig – jag tolkade det tvärtom 🙂 Men flera har ju varit inne på din linje, så det är nog så det är!

  7. Jag kan bara nicka instämmande i vad de andra säger. Den du har är äkta men lite annorlunda. Den kan ju bli ett samlarföremål en dag. Men trist förstås om du vill ha den duokroma varianten.

    • Ja det låter ju som att det lutar åt det trots allt. Den här är också duokrom dock, men med lite annan färgton och mer glitter i sig. Fin, absolut, men det var bara inte så jag trodde den skulle se ut 🙂

    • Så det finns fler än två dessutom… Jag tycker i och för sig att det här var snyggt också, men skulle gärna vilja ha den versionen jag spanat in – den som är mer grålila och med mindre skimmer och med tydligare duokrom effekt! Jakten går vidare med andra ord 🙂

  8. Hmm min är mer lila men den har silverglitter i sig, och när det gäller etiketen så ska den se ut så för det är alltid 2 st etiketer på flaskorna, den ena är en peel off och under den står innehållet på avigsidan och sen är själva produktnamnet under som din. Den första etiketten innehåller streckkoden och produktionsnumret. Jag skulle tro den är riktig bara den är precis som med My Private Jet… som jag inte heller fattar.

    • Det är ju onekligen mer och mer som pekar åt det – att det finns ett antal äkta versioner!

      Jag har faktiskt aldrig pillat bort den vanliga etiketten men det låter ju högst rimligt som du säger!

    • Efter alla kommentarer verkar det som att det finns flera versioner av NLTM, så jag gissar att den trots allt är äkta, bara en annan version än den man sett mest av på bloggar!

Vad tycker du?

