5. Vad använder du regelbundet för basprodukter?

Makeupoholics basprodukter

Lancôme Teint Miracle Foundation #03, MAC Mineralize Skinfinish Medium, NARS Bronzer Laguna, The Body Shop Cheek Colour #04, Eyebrow Colour by H&M, Lumene Eyebrow Control, Solid Black Eyeliner by H&M.

Ja, det är mina basprodukter (även om jag varierar mig en del när det gäller bronzer och rouge, nu valde jag ut två stående favoriter i samlingen). Resten är rock’n’roll, experimenterande och variation!

Concealer då? Nej, jag använder i princip aldrig concealer! En bra foundation brukar vara tillräckligt för att ge mig en jämn hudtonen i ansiktet, och jag lider inte särskilt mycket av mörka ringar under ögonen så oftast hoppar jag över concealer.

8 reaktioner på ”5. Vad använder du regelbundet för basprodukter?

  1. Roligt att se! Jag använder Lumenes mineralsminksprimer (men ska prova Tikeis för mer naturlig produkt), mineralpuder och conceler från EDM. Rouge från EDM, Mascara från Lancome och tja, det var allt 🙂 Ögonbrynen färgar jag då och då 🙂

    • Nu blir jag nyfiken – är det Lumene ”Beauty Base Matifying Primer” du menar? Är du nöjd med den? Jag har inte testat den men varit sugen flera ggr!

    • Be om ett prov på typ Kicks eller Åhléns – det gjorde jag och då pumpade hon upp lite i en liten liten burk. Den räckte till säkert 10 ggr och då hinner man ju verkligen känna på formulan ordentligt (för den kostar ju en slant).

  2. Tänkte att jag skulle svara nu när jag har tuben framför mig. Tog ett tag innan jag hittade tillbaks till inlägget 😀
    Jag har Lumene Double Stay Mineral Makeup. Tycker den funkar jättebra. Sminket sitter bra men man blir en aning glansig i huden efter ett tag. Har även provat ELF’s som jag läst så mycket om. Då sitter ju sminket som berget men efter ett tag har man ett lager fettig glans över hela ansiktet, usch!

    • Double Stay har jag testat fast för ganska länge sedan, jag valde formulan för torr hy men den var lite för kraftig för mig faktiskt och jag blev också blank efter ett tag!

      Vad synd att inte elf:s funkar för dig. Jag tycker den är ok men inte bäst… Men vill man ha mineralprodukt så finns det ju däremot lite färre att välja mellan, annars skulle jag tipsa om Too Faced Primed & Poreless eller Clarins Instant Smooth – de är suveräna båda två!

      Förresten, en mineralbaserad primer som jag testat och varit nöjd med är Sheer Cover! Vet inte om man kan köpa deras produkter i butik, men jag hittade i alla fall deras webshop och priset var inte så farligt.

  3. Tack för tips! Jag har funderat lite på Too Faced, den andra har jag inte kollat upp än! Tror att jag ska börja med att prova Tikeys, mest för att jag tänkte försöka satsa så mkt på eko som möjligt.

Vad tycker du?

