Bodyfarm Olive Oil Face Scrub

Bodyfarm är ett grekiskt företag som utvecklar och tillverkar naturliga hud- och hårvårdsprodukter. Man är noga med att ta tillvara de olika ingrediensernas egenskaper och såväl förpackningar som ingredienser väljs för att vara i harmoni med miljön. Alla produkter har sitt utsprung i den uråldriga grekiska traditionen att framställa olivolja av hög kvalitet och därför bygger också produkterna på olivoljans unika egenskaper.

Bodyfarm Olive Oil Face Scrub får dry skins / för torr hyJag har fått möjlighet att testa ett urval produkter ur sortimentet och först ut att testas och recenseras är Olive Oil Face Scrub – en ansiktsscrubb speciellt lämplig för normal till torr hud. Det är en mild peelingkräm där huvudingrediensen olivolja verkar tillsammans med extrakt av ringblomma för att mjukgöra och skydda huden. Den innehåller också jojoba och Aloe som ger intensiv återfuktning och panthenol som bidrar med ytterligare fuktgivande egenskaper.

Jag använder scrubkrämen efter rengöring, när huden fortfarande är fuktig. Då masserar jag krämen i cirklande rörelser över huden i ansiktet och på halsen (och undviker såklart huden runt ögonen). Efter en stund sköljer jag med ljummet vatten tills alla rester av krämen är borta.

Bodyfarm Olive Oil Face Scrub for dry skins / för torr hy

Olive Oil Face Scrub har en krämig och behaglig konsistens. Man känner tydligt de exfolierande kornen i krämen som alltså inte är mikroskopiskt små, men de är varken vassa eller hårda mot huden utan jag upplever den trots allt som milt exfolierande. Krämen har en diskret och god doft.

Olive Oil Face Scrub känns skonsam mot huden samtidigt som den rengör och exfolierar effektivt. Efter användning upplever jag att min hy känns ren, mjuk och ”lugn”, inte varken röd eller irriterad som den kan bli av allt för starka exfolierande produkter. Jag uppskattar både konsistensen och doften – de gör att scrubkrämen känns härligt lyxig att använda!

Produkterna från Bodyfarm introduceras nu på den svenska marknaden och finns än så länge att köpa i Bodyfarms webshop, där det också finns information om både företaget och produkterna.

2 reaktioner på ”Bodyfarm Olive Oil Face Scrub

  1. Det låter spännande, jag använder en scrub som är lite för rivig och inte alls lika lugnande. Behöver inte så mycket riv utan mer en uppfräschning av huden med en mild scrub så denna kanske vore något för mig-

Vad tycker du?

