4. Vart handlar du helst dina skönhetsprodukter?

Jag vill klämma och känna och botaniserar gärna på stora skönhetsavdelningar som Åhléns City, NK eller Kicks på PUB-huset (en sak som är bra med att bo i Stockholm!), som har stort utbud av märken.

Om jag vet vad jag ska ha, eller om jag vill ha något från ett märke som är svårt att hitta i butik, handlar jag däremot gärna på nätet och då brukar jag välja webshopar som jag testat tidigare, eller vet att andra brukar handla ifrån. Köptrygghet går före pris när jag nätshoppar! Några ställen jag handlat lite oftare ifrån på sista tiden är:

Benefit webshopBenefit Cosmetics egen webshop, skepper från USA.

HQ Hair WebshopHQ Hair – brittisk webshop med stort utbud av makeup, hud- och hårvård.

Kicks webshopSvenska Kicks.se – samma priser som i butik men med tillgång till hela produktsortimentet och möjlighet att få beställningen kostnadsfritt levererad till valfri Kicks-butik.

Nailsupplies webshopNailsupplies.us – amerikans webshop för allt man kan tänkas behöva till sina naglar, jag köper dock mest lack härifrån, bl a OPI, China Glaze, Orly, Color Club och Essie.

Parfym.se webshopSvenska Parfym.se – snabba leveranser och bra priser på parfymer.

Pashion Cosmetics

Pashion Cosmetics – ytterligare en svensk webshop. Har t ex Too Faced och Lily Lolo. 

Kolla hela listan över webshopar som jag gillar!

10 reaktioner på ”4. Vart handlar du helst dina skönhetsprodukter?

  1. Hur har din erfarenhet varit med nailsupplies.us?

    Eftersom jag är en älskare av OPI och där jag bor finns ingen som säljer OPI så tänkte jag prova på att beställa från dom. Plus att dom är ju mycket billigare än här.

    • Jag har bara positiva erfarenheter av Nailsupplies! Tycker de har ett bra sortiment och leveranstiden brukar vara kort också – 7-10 dagar är min erfarenhet.

      • Nu när jag kollar in frakten, ska man välja ”Small flat rate” och det rymmer 9 flaskor OPI?
        Man är ju nybörjare med att beställa online, är det något annat som man ska tänka på?

      • Precis – jag brukar välja ”small flat rate box” och den rymmer nio flaskor. Nej, inget annat som jag kommer på som man ska tänka på… Men fråga gärna igen om du dyker på någon fråga! 🙂

  2. Jag är också lite sugen på att lägga en beställning på Nailsupplies men är lite tveksam till att beställa från utlandet, tillkommer det någon tull om jag beställer en ”small flat rate box”? Levereras den sedan hem till mig eller hämtar jag ut den där jag brukar hämta mina paket?

    • Hej!

      Det kan tillkomma tull vid beställning från USA men de gånger jag beställt från Nailsupplies har det gått bra. Om du får det i brevlådan beror på hur står låda du har 🙂 Hos mig får det plats och då lämnar de det här, men om man bara har ett brevinkast gissar jag att man behöver hämta ut sitt paket på närmsta utlämningsställe.

      Lycka till!

Vad tycker du?

