Essie Carry On

Carry On är inte bara namnet på hela Essies höstkollektion utan även på ett av lacken i kollektionen. Det är ett krämlack med samma färg som auberginer – en riktigt mörk vinrödlila färg. Här har jag faktiskt lagt det över Loft-y Ambitions, och då behövdes bara ett lager för att få ett alldeles perfekt resultat, men jag kan tänka mig att man behöver två lager för att få jämn och bra täckning annars.

Swatch Essie Carry On

Swatch Essie Carry On

Swatch Essie Carry OnCarry On är ett fint och fylligt höstlack men helt ärligt känns det varken speciellt eller spännande i nyansen. Nu tror jag inte jag har någon dupe till det i samlingen, men det känns som att jag har det – den här nyansen har jag sett, och burit, förr.

Men, är man ute efter ett auberginfärgat krämlack är Carry On helt klart ett snyggt sådant, och lackegenskaperna är toppen – lätt att måla med, vältäckande och högblankt.

2 reaktioner på ”Essie Carry On

Vad tycker du?

