MAC Pressed Amber Mineralize Blush

MAC Pressed Amber Mineralize Blush är det tredje mineralrouget som släpptes i Semi Precious-kollektionen. Yep, jag slog till på alla tre (men inte på samma gång utan ett i taget, det kändes bättre så)… Pressed Amber går i nude, beige och brunt:

MAC Semi Precious Pressed Amber Mineralize Blush

MAC Semi Precious Pressed Amber Mineralize Blush

Jag var först lite skeptisk till ett brunt rouge, men hade samtidigt tanken att det skulle kunna fungera som en mellanmörk matt bronzer på mig. När jag sedan testade Pressed Amber blev jag väldigt förtjust – färgen blir inte alls så mörkt brun eller chokladig, utan effekten blir väldigt naturlig på huden och jag tycker att den smälter ihop bra med min hudton.

 

Jag brukar inte ofta falla så för många produkter från en och samma kollektion, men den här gången trillade jag dit rejält! De andra produkterna från MAC:s Semi Precious-kollektion som jag visat hittar du här:

Vad tycker du?

