China Glaze Brownstone

Nej  nu kan jag inte hålla fingrarna ifrån alla fina höstlack längre! Sminkan önskade se China Glaze Brownstone från Metro-kollektionen – ett lack som är knepigt att beskriva! Det är för mörkt för att beskrivas som tegelfärgat, för brunt för att benämnas som rött och för rött för att vara brunt… Men vi kan väl säga att det är ett mörkt rödbrunt krämlack helt enkelt, kanske lite åt rost-hållet? En väldigt höstig färg, vacker i mina ögon och liknar inget annat jag har.

Swatch China Glaze - Metro - Brownstone

Swatch China Glaze - Metro - Brownstone

Lacket är något tjockt i konsistensen – jag vet inte om det bara är mitt exemplar eller om det är nyansen – som gör att det är lite knepigt att måla med. Jag fick tendens till ”vallar” på naglarna först, men som vanligt funkar när man väl fått känna in vilken specifik konsistens lacket har, så att man kan justera hur mycket färg man tar på penseln. På bilderna har jag två lager och Seche Vite ovanpå.

Jag föreställer mig att den här rostfärgen är lite knepig – att man antingen gillar den mycket eller inte alls… Vad säger du – är Brownstone nåt för dig?

Vad tycker du?

