Too Faced Shadow Insurance Lemon Drop

Too Faced Shadow Insurance Lemon DropMed höstkollektionen Midnight in the Garden of Glamour släppte Too Faced en ny version av den populära ögonskuggsprimern Shadow Insurance. Den nya versionen heter Lemon Drop och har färgkorrigerande egenskaper: krämen har fått en lätt ljusgul nyans i syfte att neutralisera röda toner på ögonlocket och därmed också göra att ögonskuggan får sin rätta färg vid applicering.

I ett utskick jag fick förra veckan med produktprover fick jag med en tub Shadow Insurance Lemon Drop, som jag nu hunnit testa ungefär en vecka.

Jag upplever inte att huden på mina ögonlock är särskilt röd i tonen men om den hade varit det så tror jag faktiskt att Lemon Drop skulle ha en viss effekt, för den ger ändå en jämnare färg över hela locket där den appliceras. Så hade det funnits rodnader tror jag att de hade jämnats ut synbart.

När det kommer till primer-egenskaperna är jag lika förtjust i Lemon Drop som jag varit i Shadow Insurance sedan jag skaffade den. Dessa primers skapar verkligen det i mitt tycke perfekta underlaget för applicering av ögonskugga! När man klappat in primern blir ögonlocket lite lite klistrigt – på ett bra sätt – vilket inte bara gör att skuggorna fäster extremt bra utan färgerna intensifieras. Skuggan sitter som berget hela dagen utan tillstymmelse till att lägga sig i ögonlockets veck.

Shadow Insurance Lemon Drop innehåller Vitamin E och ska verka lugnande på huden. Jag har både känslig hy och känsliga ögon, bl a på grund av allergi, och reagerar tyvärr lätt på produkter som inte är bra. Vanliga Shadow Insurance har jag använt i över två år nu utan att få några som helst problem och under den vecka då jag testat Lemon Drop-formulan har jag inte heller känt av någon irritation, vilket verkar mycket lovande!

Recension av Too Faced Shadow Insurance

4 reaktioner på ”Too Faced Shadow Insurance Lemon Drop

    • De finns att köpa på bland annat eleven.se, nelly.com och beautyplanet.se om man vill shoppa på nätet.

      I Stockholm kan man också köpa Too Faced på Söderfin och under hösten kommer det börja säljas på NK i Göteborg.

    • Jag känner att det är svårt att svara rättvist på din fråga! Jag tillhör skaran som aldrig blivit förtjust i UDPP över huvud taget – jag tycker att både Lumenes ögonskuggsprimer och Shadow Insurance är betydligt mycket bättre. Men, jag vet att många höjer UDPP till skyarna och tycker att den slår allt, så det är nog helt enkelt en smaksak!

      Jag köpte UD Naked Eye Palette nyligen och fick med en liten förpackning med UDPP så jag tänkte faktiskt att jag ska testa den igen, för nu är det flera år sedan, och se om känslan fortfarande är densamma…

Vad tycker du?

