Biotherm Aquasource Eye Perfection

Vad ställer du för krav på en ögonkräm? Först och främst vill jag vill ha en i tub av rena hygienskäl. Sedan får inte själva krämen vara för tung och kraftig – än behöver jag inte någon direkt anti rynk-effekt, utan vill helst bara ha en som ger fukt – massor med fukt. Dessutom har jag känsliga ögon och bär linser emellanåt, så det är såklart också viktigt att den inte ger irritation i ögonen.

Efter att ha tittat runt en del när min började ta slut föll valet på Biotherm Aquasource Eye Perfection, en lätt gel-aktig ögonkräm som har återfuktande egenskaper. Den kommer i tub och har dessutom en roll on-liknande applikator med tre kulor som vid applicering ger en massage som sägs motverka mörka ringar under ögonen.

Jag använder ögonkrämen både morgon och kväll. För att applicera den trycker jag lätt på tuben och ”rollar” sedan under ögat, från inre ögonvrån och utåt, 2-3 gånger (inte fram och tillbaka). När jag fått den mängd kräm jag vill ha använder jag sedan ringfingret för att klappa in den i huden och jag tar också lite av krämen och applicerar över ögonen, längs ögonhålans kant (tänk strax ovan globlinjen).

Om jag är väldigt trött är det skönt att rolla några extra tag utan att för den skull klämma ut mer av krämen. Jag vet inte om den massagen egentligen har någon faktisk effekt, men det känns i alla fall uppfriskande, svalkande och skönt de dagar då man känner sig trött och glåmig.

Tack vare gel-konsistensen känns den både lätt och också väldigt svalkande och skön att använda på den tunna och känsliga huden runt ögonen. Produkten går in i huden omedelbart och jag tycker att huden känns lugnad och mättad med fukt. Jag kan ibland få problem med torra partier t ex på ögonlocken och/eller lite torrhetsrynkor främst under ögonen, men detta är inte något jag haft problem med under tiden jag använt Aquasource Eye Perfection.

Jag uppfattar krämen som väldigt dryg och det i kombination med att jag tycker väldigt mycket om formulan gör att jag kommer köpa en igen, trots det relativt höga priset (360 kr för 15 ml).

2 reaktioner på ”Biotherm Aquasource Eye Perfection

  1. Vet att jag gillade själva känslan av den svalkande gelen och metallkulorna med den här men jag tror den föll på att inte vara tillräckligt återfuktande för min torra hy. De får gärna ta fram en lite fetare variant för min del för konceptet är kanon.

    • Visst är den skön att använda?

      Jag har också torr hy men den har ändå funkat utmärkt – men jag har å andra sidan inte satt den på prov under vinterhalvåret. Det blir spännande att se hur bra den funkar nu framåt hösten!

Vad tycker du?

