OPI Romeo & Joliet

Hösten närmar sig och suget efter mustiga fylliga färger på naglarna kommer smygande. Förutom nykomlingarna som jag nyss visade har jag ett gäng lack som ligger oswatchade… Romeo & Joliet är ett ”gammalt” OPI-lack (från Route 66 collection) men relativt nytt i min samling. Färgen är en varm och mörk vinröd med en dragning åt brunt och med ett fint mörkrött skimmer. Lacket är väldigt fylligt och mustigt i färgen – en klassisk höstfärg:

Det var väldigt lättmålat och täcker utmärkt efter två lager. Här har jag ännu inte lagt på något överlack, så glansen som syns är Romeo & Joliets egen lyster.

3 thoughts on “OPI Romeo & Joliet

  1. Verkligen en härlig röd! Jag är så grymt sugen på röda nyanser just nu. Nästan så det känns trist att höstkollektionerna inte visat fler röda i år. Fast jag vet ju att utbudet är enormt ändå.🙂

  2. Kerstin: Eller hur!?

    Nalitastic: Ja, den är faktiskt riktigt fin! Jag gillar också såna här klassiska nyanser nu till hösten och även om det inte kommer så många nya så finns det ju som tur är massvis med ”gamla”, som detta🙂

Vad tycker du?

