Batiste Dry Shampoo

Under sommaren är vi mycket på landet och dagarna kantas allt som oftast av sol och bad. Dessa tider har jag extra stor användning för ett bra torrschampoo, för att fräscha upp håret mellan tvättarna. Inför den här sommaren köpte jag Batiste Dry Shampoo, ett för mig nytt märke som jag upptäckte på Åhléns. De hade två doftsättningar – original och tropical (med kokosdoft) – samt en variant för mörkt hår. Jag brukar inte ha något emot kokosdoft, men när det kommer till torrschampoo föredrar jag att det inte doftar, därför valde jag original.

Jag skakar flaskan ordentligt innan användning och sedan lyfter jag passéer i håret och sprayar under för att få produkten någorlunda jämnt fördelat i hela håret, med fokus på där det behövs såklart. Sedan borstar jag igenom och stylar som vanligt.

Batiste Dry Shampoo uppfyller faktiskt alla krav jag har på ett torrschampoo. Det fräschar upp håret direkt och den känslan består också hela dagen. Produkten ger inte heller någon vit ”slöja” eller ”dammighet” i håret vilket jag vet att torrschampoon kan göra. Det har inte heller någon påträngande doft, utan är nästintill doftfritt, vilket jag uppskattar. Till sist uppskattar jag sprayformulan jämfört med puderformulan som vissa torrschampoon har eftersom jag tycker att torrschampoo i sprayform är mycket enklare att applicera.

8 reaktioner på ”Batiste Dry Shampoo

  1. Vi systrar som är mörkhåriga har svårt att hitta torrschampon som fungerar i mörkt hår så förstå vår lycka när Åhléns tog in Batistes torrschampon. Deras variant för mörkt hår is da shit! Jag har inte testat ”de vanliga” men jag kan tänka mig att de är minst lika bra! /N

    • Har du sådan hårfärg att du kan använda vilken som? Praktisk! Jag är ganska mörkblond och övervägde först om jag skulle gå på den för brunetter, den hade kanske funkat den också!?

  2. Jag har Bumble & Bumbles torrschampoo ”blonde” som är skitbra när jag tonar håret ljusbrunt. Den är svindyr dock så nästan gång ska jag prova detta märke. Vad kostar den?

    • Bumble & Bumble har jag faktiskt inte testat. Minns inte exakt vad Batistes torrschampoon kostar, men det är under hundralappen, finns på bl a Kicks och Åhléns!

  3. Ah, tack för svar, då ska jag prova det! Försökte beställa bumble & bumble på lookfantastic där det fanns till ett bra pris, men när jag kom till kassan så stod det att just den produkten inte fick skickas till Sverige. (den kostade 15 pund tror jag). I Sverige verkar den bara finnas på NK vad jag kan hitta, och där kostar den drygt 500 kr. Tycker det är så fult att dom gör så, är vi inte med i EU och ska få köpa vad som helst från andra EU-länder?

Vad tycker du?

