Makeupoholic ♥ Crabtree & Evelyn

Har du någon specifik doft som du föredrar, oavsett vilken produkttyp det handlar om?

Jag har två dofter som jag är väldigt svag för – rosdoft och citrondoft. Min besatthet av rosdoft har bland annat lett till att jag, förutom att inneha orimligt många parfymer som doftar rosor, totalt snöat in på produkterna i Rosewater-serien från Crabtree & Evelyn. Det är i och för sig inte så dumt, eftersom de är väldigt trevliga!

Creamy Cleanser: en handrengöring som i konsistensen är som en kräm snarare än en tvål. Den innehåller naturligt rengörande oljor som skonsamt tar bort smuts. Krämrengöringen ska appliceras på torra händer och masseras in ordentligt innan den sköljs av. Jag kan sakna löddret litegrann när jag använder den här, men samtidigt känns händerna både rena och väl återfuktade efter användning.

Hand Wash: kort och gott en helt vanlig, rikt löddrande, handtvål! Största nackdelen med denna är att barnen i vår familj överkonsumerar den eftersom de också tycker väldigt mycket om doften…

Hand Recovery: en peeling/mask som rekommenderas att användas 2-3 gånger/vecka. Den innehåller exfolierande korn samt återfuktande och mjukgörande ämnen och masseras in ordentligt på torra händer för att sedan sköljas av. Händerna blir verkligen supermjuka!

Hand Therapy (pump och tub): en handkräm med sheasmör och lugnande rosenvatten som återfuktar och mjukgör torra händer. Pumpen har jag på bänken i badrummet och tuben får hänga med i handväskan. Jag har testat flera andra handkrämer som går in i huden snabbare än den här gör men jag tycker ändå att man hyfsat snabbt blir av med den lite kladdiga känslan.

Förutom Rosewater växlar jag gärna med doftsättningen Citron, honey and coriander som också luktar riktigt gott!

Till min glädje har det gått att hitta dessa produkter på rean på Kicks, så jag har passat på att bunkra lite extra. Dock blev jag idag varse att anledningen till att de är med på rean är för att de ska utgå ur sortimentet, vilket gjorde mig ännu gladare över att jag bunkrat! Just nu kan man köpa Rosewater Hand Therapy och Citron, Honey & Coriander Creamy Cleanser på Kicks.se för halva priset, d v s 99:-, (här finns erbjudandet på handkrämen samt erbjudandet på rengöringen). Jag tycker det är bra pris med tanke på att förpackningarna rymmer 250 ml.

8 reaktioner på ”Makeupoholic ♥ Crabtree & Evelyn

    • Jaa, fynda är härligt! Har du aldrig testat deras produkter skulle jag verkligen rekommendera dig att göra det – handkrämen brukar vara ”inkörsporten” 🙂

    • Nästan samma lika då, jag håller med om lavendel till viss del också! Crabtree & Evelyn har även en serie ”Lavender” för övrigt, men det visste du kanske redan 🙂

Vad tycker du?

