Nailpolish by HM Hunt me Down

Hunt me Down från HM är ett mellanmörkt khakigrönt krämlack. Det här är en nyans som är väldigt snygg till sommarbruna händer och passar bra dagar då man känner för att bryta av mot alla rosa och koralliga lack!

Lättlackat och med fantastisk täckning – här har jag ett lager (målat för tre dagar sedan, så man kan se att det blivit lite lite avskavt i kanterna):

Även om nyansen inte känns särskilt unik på något sätt så tycker jag väldigt mycket om Hunt me Down. Om jag jämför med liknande lack i min egen samling kan det tyckas likna IsaDora In the Army och Mavala Bronze Green, men In the Army är betydligt mörkare och har mer blått i sig, och Bronze Green är också mörkare och har dessutom ett silverskimmer.

6 reaktioner på ”Nailpolish by HM Hunt me Down

  1. Fin bloggpiff!

    Vad har du för ”primer” på naglarna? Eller vad det nu kan tänkas heta? Sånt som skyddar naglarna mot lacket och som också får det att sitta bättre.

    • Tack! Jag velar mellan att tycka det är skönt med det rena avskalade och att vilja ha en lite piffig header…

      Underlack är bra för att dels skydda naglarna från missfärgningar och för att få lacket att sitta längre. Om man inte har några problem med naglarna (apropå det här inlägget) så finns det en uppsjö underlack att välja mellan som gör just dessa två saker.

      Ett som jag tyckt gett bra skydd mot missfärgningar och också verkligen förlängt manikyren är ett från Lumene som jag skrivit om här!

Vad tycker du?

