The Body Shop Honey Bronze Lip Nectar Honey Bunch

I Honey Bronze-kollektionen ingår läppglanset Lip Nectar som kommer i två nyanser, Honey Bunch (som jag fått för att testa), och Honeycomb, som är lite mer bruntonad.

Ni som följt mig länge vet att jag inte brukar gilla läppglans, men det är faktiskt något som ändrat sig under senaste året och numera har jag ett antal läppglans som jag gärna använder. Lip Nectar har en mjuk och skön konsistens och inte sådär läbbigt klistrig som vissa läppglans är. Den innehåller honung, bivax och marulaolja och känns vårdande och skön på läpparna. Jag uppskattar också att den varken har någon säregen doft eller smak.

Nyansen Honey Bunch är en ljuvlig varm korallig ton med ett lätt guldskimmer. Jag föredrar att applicera produkten tunt över osminkade läppar vilket ger ett väldigt naturligt och fräscht resultat. Det går också att använda den ovanpå läppstift för att tillföra glans.

Lip Nectar blev snabbt en favorit och har hängt med i handväskan hela sommaren. Den är enligt mig guldkornet i The Body Shops Honey Bronze-kollektion!

4 reaktioner på ”The Body Shop Honey Bronze Lip Nectar Honey Bunch

  1. Då är det väl bara att hoppas på att den fortfarande finns i min TBS. Jag behöver ersätta min gamla favorit (Clarins iGloss) som håller på att ta slut. Har du testat den? Är det ungefär samma konsistens för iGloss är inte heller klistrig och det är därför jag gillar den så mycket.

  2. Kerstin: ja, jag tror också mer på den här nyansen faktiskt, även om den bruna säkert också är fin.

    Tina: kul att höra! Ja, jag håller helt med, jag kan nog sträcka mig till att säga att det är ett av mina favoritläppglans oavsett märke faktiskt!

    Veronica V: ett av mina andra favoritgloss just nu är faktiskt från Clarins, det heter Color Quench Lip Balm så jag är dock inte säker på om det är samma som din favvo. Jag upplever hur som helst att de är väldigt lika i konsistensen, ganska oklistriga båda två!

Vad tycker du?

