Biotherm Eau de Paradis

Jag brukar sällan falla för de här ”kroppsdofterna” som kommer varje sommar. Visst kan de lukta gott, men jag tycker sällan att de sitter så bra och då känns det som bortkastade pengar. Men när jag luktade på Biotherm Eau de Paradis kunde jag faktiskt inte motstå den! När jag dessutom upptäckte att den faktiskt är en Eau de Toilette så kändes det ändå lite bättre (även om jag föredrar Eau de Parfum för att få en bra hållbarhet) – många av sommardofterna är ju ännu mindre koncentrerade än edt och därmed också ganska flyktiga.

Eau de Paradis är ny för i år och kompletterar de tre tidigare dofterna Eau Pure, Eau Vitaminee och Eau d’Energie. Eau De Paradis är en lite sötare, men fortfarande fräsch doft och sammansättingen ser ut såhär:

  • Toppnot: Vilda blåbär, citron, hallon
  • Hjärtnot: Freesia, vild ros, granatäpple
  • Basnot: Cederträ, sandelträ, mysk

Att doften är söt ska jag inte sticka under stol med, men i och med att den också innehåller lite citrus så vägs sötman upp av en fräsch syrlighet direkt vid applicering. Väl på huden utvecklar den sig och framför allt den friska doften av granatäpple ger sig till känna när den får mogna lite.

4 reaktioner på ”Biotherm Eau de Paradis

  1. Jag brukar gå och lukta på dess Parfymer, dock tycker jag dom är så tunna att dom mer är som doftvatten. Tyvärr så luktar dom mycket alkohol som gör mig grymt illamående och dom luktar alltid bättre i början ( efter alko avdunstning) än efter. Har dock inte testat de Paradis. Bara jag som upplever dom som så?

    MVH Ti

    • Ja precis, många av sommardofterna (går ju ofta under benämningen ”body splash”, eau fraiche, etc) är ju väldigt tunna och flyktiga, och håller inte på huden särskilt länge. Dock har jag inte tänkt på det där med alkoholdoften? Hur som helst är ju Eau de Paradis en vanlig edt och jag tycker hållbarheten på just denna är motsvarande också.

Vad tycker du?

