Reafynd: Estée Lauder Bronze Goddess

Till ett av den här säsongens absolut bästa refynd får jag nog räkna ögonskuggspaletten i sommarkollektionen Bronze Goddess (2011) från Estée Lauder. Paletten heter Island Oasis Palette och den är fantastiskt snygg (ja, precis som de andra produkterna i kollektionen):

Bild lånad från http://www.dolcedelinda.se

Skuggorna håller en hög kvalitet – de har mycket pigment, är lätta att både applicera och tona/sudda, och sitter väldigt bra. Just de här skuggorna är dessutom härligt skimriga, nästan metalliska.

Jag sprang på den ganska tidigt på rean och köpte raskt ett av de två exemplar som fanns. Efter det har jag faktiskt inte sett paletten på rea i någon annan butik, så det känns som jag hade en faslig tur som fick tag på den! Jag hade gärna lagt vantarna på bronzern också, men den har jag knappt sett i affärerna över huvud taget, än mindre på rean…

Har du gjort några reafynd som du är riktigt nöjd över?

5 reaktioner på ”Reafynd: Estée Lauder Bronze Goddess

    • Hm… nu var det faktiskt ett par veckor sedan och jag kommer inte ihåg exakt men det var mellan 200 – 300 kr, mer specifikt än så kommer jag faktiskt inte ihåg!! 😮

      Minns i alla fall att jag tyckte det var ett bra pris för en palett med sex så fina skuggor 🙂

  1. Vilket fynd! Jag hittade Too Faceds leopardbronzer på LookFantastics rea tidigare i somras. Himla nöjd med den! 🙂

  2. Jag har inte ens SETT kollektionen någonstans, varken innan eller under rea’n. Kändes som den tog slut överallt ganska snabbt så du har nog haft en väldans tur. Jag var intresserad av pennorna och bronzern men som sagt ekade det tomt på alla sminkhyllar jag letat på.

  3. Emz: oh, det låter som ett kap som jag också skulle velat göra, vilken tur du måste haft!

    Tina: nä jag håller med, har knappt sett röken av några av produkterna i kollektionen i butik (jag var nämligen väldigt sugen på bronzern tidigt på säsongen men gav upp eftersom jag inte hittade den nånstans). Så ja, jag måste haft tok-tur! 🙂

Vad tycker du?

