Cliniderm Light & Matifying Sun Face Gel Cream SPF25

Tidigare i våras fick jag ett antal solskyddsprodukter från Cliniderm för att prova. Jag har tidigare skrivit en recension av City Protection med SPF 25 och nu har turen kommit till Light & Matifying Sun Face Gel Cream, även den med SPF 25. Light & Matifying beskrivs som en lätt gel-kräm med mattande effekt, som är ”svettsäker” och inte kladdar. City Protection är suverän för sina egenskaper som gör den lämplig att använda under makeup, men nu under en ganska lång period har vi varit på landet och då kantas dagarna av sol och bad och jag är helt utan makeup, då har jag valt att testa Light & Matifying.

Jag har alltså under två veckors tid helt bytt ut min vanliga dagkräm mot Light & Matifying, som jag applicerat i hela ansiktet, på halsen och dekolletaget efter rengöring på morgonen. Rätt eller fel – men eftersom det är en solskyddsprodukt har jag tagit något mer än jag skulle gjort om det var en vanlig fuktighetskräm, för att vara säker på att få ett fullgott skydd mot solens skadliga strålar.

Light & Matifying känns faktiskt som vilken fuktighetskräm som helst. Den går snabbt in i huden och lämnar ingen kladdig eller blank yta. Jag har trots flitig användning i två veckor inte fått några problem med tilltäppta porer, plitor eller finnar, utan min hy har mått alldeles prima. Nu har jag inte använt den under makeup mer än någon enstaka gång, men jag tror att det fungerar utmärkt det också eftersom den inte efterlämnar någon kladdig hinna på huden.

2 reaktioner på ”Cliniderm Light & Matifying Sun Face Gel Cream SPF25

Vad tycker du?

