IsaDora 16Hrs Active Moist Make-Up

Jag är ganska sparsam med makeupen såhär under sommartid, men om jag vill ha makeup har jag hittat en foundation som både har hög SPF och en formula jag tycker om, nämligen IsaDoras 16Hrs Active Moist Make-up. Den är, som namnet antyder, en foundation med väldigt god hållbarhet – den sitter riktigt bra även de här varma dagarna. Den har hela SPF 30 och innehåller dessutom både fuktighetsbevarande och skyddande ämnen.

Min hy tenderar att vara torr i vanliga fall men är något mindre torr under sommarhalvåret. Jag tycker att 16Hrs känns behaglig och skön på huden och den är förvånansvärt ”lätt” i formulan trots sin höga SPF. Den är medeltäckande men vill man ha den mer täckande kan man enkelt få det genom att jobba med två lite tunnare skikt. Vill man å andra sidan ha den lite mer skir kan man med fördel blanda ut den med sin fuktkräm.

Min favoritnyans är den ljusa och lite kalla 31 Fair Beige:

Dock märker jag, nu när jag (trots konstant hög solskyddsfaktor), börjar få mer färg i ansiktet att den börjar bli lite för ljus, därför ska jag nog införskaffa ytterligare en, i en nyans som passar min ”sensommarfärg”.

2 reaktioner på ”IsaDora 16Hrs Active Moist Make-Up

Vad tycker du?

