Hawaiian Tropic After Sun Body Butter

Jag försöker så gott det går undvika att bränna mig i solen, genom att alltid använda solskyddsfaktor och hålla mig mycket i skuggan. Men om man ändå råkar bränna sig är det skönt med en svalkande, vårdande och återfuktande efter sol-produkt, eller hur?

Min mage är på grund av mitt tillstånd närmast enorm nu, och eftersom den sticker ut en del får den också ta mer sol än i vanliga fall. Till min förtjusning har jag upptäckt en ny favorit: Hawaiian Tropic After Sun Body Butter, som jag fått hemskickad för att prova.

Formulan är fluffigt tjock och krämig och känns verkligen lyxig och skön att smörja in sig med. Huden känns återfuktad, mjuk och smidig och jag tycker också att eventuell rodnad och/eller fnasighet efter lite för mycket sol dämpas. Det känns helt enkelt som att den här krämen verkligen tar hand om huden.

Jag använder den inte bara efter en lång dag i solen utan faktiskt dagligen, efter duschen. Speciellt på min växande mage som gärna kan få lite extra omvårdnad och fukt nu när huden töjs och är under stor belastning! Krämen har en doft av kokosnöt vilket jag gillar såhär under sommaren (däremot skulle jag nog tycka det kändes lite off season vintertid). Doften är dessutom ganska mild jämfört med den ganska intensiva doft som många kokosdoftande produkter har. Den är också relativt flyktig – den ebbar ut ganska snabbt efter applicering, vilket gör att man inte behöver oroa sig för att den skulle krocka med eventuell parfym.

En reaktion på ”Hawaiian Tropic After Sun Body Butter

Vad tycker du?

